Cilj vsake spletne strani je konverzija, pa naj bo definirana na več načinov. Konverzija je tipično:
- oddano povpraševanje / izpoplnjen obrazec na spletni strani
- opravljen nakup v spletni trgovini
Na spletni strani se ponavadi konverzije odvijajo na 3 načine:
- Oddaja preko obrazca za povpraševanje
- Poslano sporočilo preko emaila
- Klic na telefonsko številko iz strani
Na stopnjo konverzije (torej razmerje tistih obiskovalcev, ki nam oddajo povpraševanje, proti vsem obiskovalcem spletne strani) imamo veliko vpliva tudi sami.
Število in tip informacij
Dejstvo je, da vsaka nepotrebna informacija, ki jo mora uporabnik oddat preko spletne strani, terja čas in nekako posega v zasebnost uporabnika. Določene informacije, ki so bolj osebne, bodo malo težje prišle od uporabnika. Zato razmislite:
- Ali potrebujete telefonsko številko tistega, ki povprašuje?
- Ali potrebujete naslov?
- Ali potrebujete spol, starost ali kaj podobnega?
Vedno izhajamo iz tega, da pobiramo le tiste podatke, ki jih nujno potrebujemo za obdelavo povpraševanja. V večini primerov gre torej za nek naziv (ime, itd), email ter prostor za sporočilo. V nekaterih primerih bolj kot drugih potrebujemo tudi telefonsko številko, ki je pa že bolj oseben podatek, in je ne razkriva vsak, ker se boji zlorab v smislu klicev, SMS sporočil in ostalega marketinga.
Posebno v spletnih trgovinah imamo velikokrat polja, ki se v Sloveniji ne rabijo. Na primer v Magentu je to polje »regija«, ali pa uporaba dveh vrstic za naslov. Vključimo samo polja, ki jih rabimo za nemoteno obdelavo naročila.
Poimenovanje polj
Pravilno poimenovanje in pojasnitev zraven polj, zakaj določeno polje potrebujemo, ima pozitiven vpliv na konverzijo. Oglejmo si primer:
V tem primeru je napisano, da se telefonska številka rabi v primeru, če bi kupca v spletni trgovini moral poklicati dostavljalec paketa. To je vsekakor smiseln razlog, ki tudi uporabnika prepriča, zakaj mora oddati svojo telefonsko številko.
Umestitev obrazca in povezave
Dostop do obrazca za povpraševanje na spletni strani mora biti hiter in jasen. Priporočljivo je, da je obrazec dostopen iz vsake podstrani, bodisi preko povezave iz glave ali noge strani.
Ker je obrazec sploh pri storitvenih podjetjih velikokrat prvi kanal za vzpostavitev komunikcije z neko novo stranko, je pomembno, da tudi med vsebino uporabljamo takimenovane »pozive k akciji« (ang. CTA – call to action). To pomeni, da v vsebino spletne strani večkrat uvrščamo tudi direktno povezavo na kontaktni obrazec.